Regeneracja turbin
Krótka historia turbo doładowania i turbosprężarek
Motoryzacja oraz cały świat doskonale zdają sobie sprawę, z tego, że należy ograniczyć emisję spalin i dokonać wszelkich możliwych innowacji technologicznych aby rozwijać ten temat. Początku turbosprężarek sięgają końca XIX wieku kiedy to Rudolf Diesel próbował poprzez wprowadzenie do komory silnika powietrza sprężonego pod ciśnieniem uzyskać większą moc poprzez wygenerowanie większego zapłonu. A co za tym idzie zwiększenia ciśnienia i doprowadzenia tłoków. Energia docelowo dedykowana dla korbowodu do szybszego ruchu tak aby w ten oto sposób uzyskać większą moc przy tym samym zużyciu paliwa.
Pierwsza turbosprężarka
Niedługo później bo początkiem XX wieku w 1905r szwajcar Alfred Büchi został wynalazcą pierwszej turbosprężarki. Zasada działania turbiny jest obecnie bardzo prosta chodź teraz kiedy wiemy, jak to działa fizycznie możemy tak stwierdzić. Prawdopodobnie wtedy bo ponad 100 lat temu nie było to takie oczywiste jak się może wydawać. Historia turbo i turbodoładowania zdobyła sobie w motoryzacji wielu zwolenników i obecnie stosowane są turbosprężarki zarówno do silników diesel na ropę jak również benzynowych. Mało tego, motoryzacja tak polubiła rozwiązanie związane z turbosprężarkami, że obecnie istnieją silniki na bazie bi-turbo a nawet tri-turbo wyposażone w przypadku BI w dwie turbiny a w przypadku TRI aż w trzy! A to wszystko po to aby przy jak najmniejszym zużyciu paliwa silnik pracował jak najbardziej efektywnie dając jeszcze w zamian większą moc.
Dynamiczny rozwój turbo-technologii
Obecnie rynek motoryzacyjny oparty na technologii turbo wyjątkowo się rozwinął i na rynku poza zwykłymi turbinami standardowe uzupełnienie silników stanowią turbosprężarki ze sterownikami czyli z modułem elektronicznym i turbiny ze zmienną geometrią. Zmienna geometria czyli VNT to nic innego jak rozwiązanie, które pozwoliło na eliminację tak zwanej turbo dziury czyli problemu a raczej pewnego rodzaju drobnej niedoskonałości, która pozwoliła na zwiększenie ciśnienia w układzie dolotowym.
W przeciwieństwie do zwykłej turbiny, w której chodź jest to bardzo nieprofesjonalne i wbrew pozorom może szybko doprowadzić do uszkodzenia ale… w zwykłym turbo można wymienić wirnik i części wewnątrz, które są wyeksploatowane i teoretycznie jest wszystko ok. Natomiast naprawa czyli regeneracja turbin ze zmienną geometrią jak również na modułach z elektroniką wymaga już specjalistycznego sprzętu do ustawienia prawidłowych, optymalnych parametrów pracy.
Istnieją firmy, które wykonują takie naprawy czyli regeneracje. Na przykład w Mielcu, które uznawane jest za „zagłębie Polskie” jeżeli chodzi o naprawy turbosprężarek istnieje firma MR Radka – profesjonalna regeneracja turbin i turbosprężarki. Znana także jako Magdalena Czachor Radka i profesjonalnie dzięki specjalistycznym urządzeniom dokonuje takich napraw. Turbosprężarki na geometrii i elektronice to standardowo realizowane usługi. Firma znajduje się w mieście Mielec, ul. Polna 3b w województwie podkarpackim. Więcej informacji o firmie, która regeneruje turbiny oraz pełen opis usług i szczegóły oferty znajdują się na ich stronie internetowej www.turbosprezarki.mielec.pl.
Regeneracja turbin, zagłębie naprawy – Mielec
Dla nowych samochodów kwestia turbosprężarek, gdzie są one systematycznie serwisowane, olej wymieniany jest systematycznie. Filtry, w tym szczególnie filtr powietrza również nie ma większych problemów i wszystko działa bez zarzutu. Problemy zaczynają się pojawiać przy samochodach w drugiej ręki. Szczególnie jeżeli poprzedni właściciel po okresie serwisowym zapominał o systematycznych wymianach w/w podzespołów eksploatacyjnych. Dlatego też nie trzeba kupować nowych turbosprężarek. Wystarczy regeneracja, która doprowadza do pełnej sprawności turbiny. Oczywiście pod warunkiem, że usterka, która doprowadziła do jej uszkodzenia została wyeliminowana.
Wśród wielu firm, mało jest firm gdzie klienci z takich miast jak Dębica, Sandomierz, Krosno, Tarnów, Jasło, Rzeszów, Przemyśl, Jarosław, Tarnobrzeg, Szczucin, Padew Narodowa, Radomyśl Wielki przyjeżdżali osobiście lub po prostu wysyłali swoje turbosprężarki. Regenerujemy turbiny dla klientów z całej Polski z sukcesem.
Nie tylko turbiny, również filtry DPF i katalizatory
Obecnie dostępna jest na rynku nowa technologia regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Dzięki nowoczesnym metodom, części te równie dobrze regeneruje się co turbosprężarki i sprawdzone metody pozwalają na ich ponowną długą eksploatację po regeneracji. Regeneracja katalizatorów to czyszczenie ich wewnętrznego układu przechwytywania zanieczyszczeń, identycznie jak dla filtrów.